søndag 29. desember 2013

eTwinning kontaktseminar i Dubrovnik




eTwinning on the beach


I slutten av oktober var jeg så heldig at jeg fikk muligheten til å reise på et kontaktseminar for eTwinning i Dubrovnik, Kroatia. Det var Senter for IKT i utdanningen som trekte ut noen deltakere fra NKUL i mai, som skulle få dekket reise og opphold på dette seminaret. Det var en kjempekjekk tur, hvor jeg lærte mye og fikk mange nye kontakter fra 10 land i Europa; Kroatia, Slovenia, Italia, Latvia, Spania, Portugal, Belgia, Sveits, Irland og Norge.

Til å være i slutten av oktober var det godt og varmt i Dubrovnik, og selv om jeg bare fikk være der i 3 dager - hvorav det meste av tiden på dagtid gikk til kurs og sosiale aktiviteter - rakk jeg både å bade og sole meg litt før hjemreise. Jeg reiser definitivt tilbake til Dubrovnik ved en senere anledning!

For øyeblikket er jeg i gang med et prosjekt med Internasjonalt Samarbeid-klassen min på 9.trinn, som undersøker hvor godt kjent Norge er i andre europeiske land. Vi samarbeider med klasser på samme alderstrinn fra Italia, Portugal, Slovenia og Romania i dette prosjektet.



Her følger noen bilder fra hotellet hvor vi bodde og hvor seminaret foregikk, kursene og underholdningen (her var det ingen klare grenser... ;)), bli-kjent-aktivitetene, samt sightseeingen til gamlebyen.


























Takk til Senter for IKT i utdanningen for at jeg fikk delta. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar