tirsdag 21. mai 2013

Lesetime: lag stjernehimmel

Jeg var vikar i en 9.klasse som skulle ha lesetime i norsk. Det nærmet seg lunsj, og 40 min føltes veldig lenge for noen av de tjue elevene. Men de var stort sett tapre og prøvde å konsentrere seg om boka. Jeg skrev på tavla at de skulle tegne en stjerne på tavla for hver side de las i løpet av timen. "Greier vi å lage en stjernehimmel?" De syntes det var engasjerende, og noen ble veldig opptatt av å lese fort ned siden så de kunne gå og tegne enda en stjerne på tavla. Og se så mange stjerner det ble!


I ettertid har jeg lurt på hvorfor i alle dager jeg ikke brukte den interaktive tavla til dette. Der er det jo så fine stjerner og andre symboler. Men det får bli neste gang... :)

3 kommentarer:

  1. Fin himmel! - Og det er fortsatt stas å få skrive på tavla i niende? :)

    SvarSlett
  2. Det kan være stas i tiende også det. ;)

    SvarSlett